Algemene voorwaarden:

Artikel 1. Toepasselijkheid

  1. Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van BCS RECARO zijn bij uitsluiting van eventuele andere algemene voorwaarden deze Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna: Voorwaarden) van toepassing.
  2. Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling houdt in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt.
  3. Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan slechts schriftelijk worden afgeweken, in welk geval de overige bepalingen onverkort van kracht blijven.
  4. Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van BCS RECARO worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door BCS RECARO ingeschakelde tussenpersonen en andere derden.
  5. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend.
  6. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door BCS RECARO. Wij hebben het recht bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt BCS RECARO dit mee binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de bestelling.

Artikel 2 – Prijzen en betaling

  1. De vermelde prijzen voor de aangeboden producten zijn in euro’s, inclusief BTW en exclusief handlings- en verzendkosten, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.
  2. BCS RECARO is gerechtigd om de prijzen tussentijds te verhogen. Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, is de klant gerechtigd de bestelling te annuleren binnen tien (10) dagen na mededeling van de prijsverhoging door BCS RECARO
  3. Betaling geschiedt vooraf via ideal.

Artikel 3 – Levering

  1. De door BCS RECARO opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht zijn bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van de klant redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat hij de overeenkomst in stand laat. De klant is in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is.
  2. De klant is verplicht het overeengekomen product af te nemen op het moment waarop hem deze ter beschikking staat of aan hem ter hand wordt gesteld. Feitelijke levering vind plaats op het moment dat het product door (of namens) u in ontvangst wordt genomen.
  3. Producten worden bij aflevering niet geïnstalleerd of gedemonstreerd.
  4. Indien bezorging is overeengekomen en de klant niet aanwezig is op de afgesproken dag en afleveradres of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor de levering, zal het overeengekomen product in overleg opnieuw worden aangeboden. De overeengekomen prijs wordt vermeerderd met de voor BCS RECARO extra kosten. Tijdens het transport zijn de goederen verzekerd tegen schade en verlies
  5. De klant heeft het recht het product te weigeren wanneer deze:
    – beschadigd wordt aangeboden;
    – niet in overeenstemming is met het bestelde product.

Artikel 4– Bestellingen en communicatie

  1. Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen u en KTS, dan wel tussen KTS en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen u en KTS, is KTS niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld van KTS.

Artikel 5 – Reclameren

  1. De klant heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of het product aan de overeenkomst beantwoord. Indien dit niet het geval is, dient u BCS RECARO daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven via mail (info@bcsRECARO.nl)
  2. Indien is aangetoond dat het product niet aan de overeenkomst beantwoord, heeft BCS RECARO de keuze het desbetreffende product te herstellen of tegen retournering daarvan te vervangen door een nieuw product dan wel de factuurwaarde daarvan terug te betalen.

Artikel 6 – Garantie

  1. BCS RECARO garandeert uit naam van de fabrikant/importeur dat het te leveren product voldoet aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.
  2. De in artikel 6.1 genoemde garantie betreft een fabrieksgarantie.
  3. Voor de klant geldt de pakbon (=leverdatum) tevens als garantiebewijs.

Artikel 7 – Opschorting en overmacht

  1. BCS RECARO heeft het recht de nakoming van haar verplichtingen op te schorten als zij door omstandigheden die bij het sluiten van de overeenkomst niet te verwachten waren en die buiten haar invloedssfeer liggen, tijdelijk verhinderd is haar verplichtingen na te komen.
  2. Onder omstandigheden die niet door BCS RECARO te verwachten waren en die buiten zijn invloedssfeer liggen worden onder andere verstaan de omstandigheid dat leveranciers en/of onderaannemers van BCS RECARO niet of niet tijdig voldoen aan hun verplichtingen, het weer, aardbevingen, brand, verlies of diefstal van gereedschappen, het verloren gaan van te verwerken materialen, wegblokkades, stakingen of werkonderbrekingen en import- of handelsbeperkingen.
  3. BCS RECARO is niet bevoegd tot opschorting als de nakoming blijvend onmogelijk is of als een tijdelijke onmogelijkheid meer dan zes maanden heeft geduurd. De overeenkomst kan dan worden ontbonden voor dat deel van de verplichtingen dat nog niet is nagekomen. Partijen hebben in dat geval geen recht op vergoeding van de als gevolg van de ontbinding geleden of te lijden schade.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

  1. Indien het door BCS RECARO geleverde product gebrekkig is, is de aansprakelijkheid van BCS RECARO jegens klant beperkt tot hetgeen in deze voorwaarden onder “Garantie” is geregeld.
  2. Niet voor vergoeding in aanmerking komt:
    – gevolgschade
    – schade veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van hulppersonen
  3. Onverminderd het bovenstaande is BCS RECARO niet aansprakelijk indien de schade is te wijten aan opzet en / of grove schuld en / of verwijtbaar handelen, dan wel onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van klant.

Artikel 9 – Klachten

  1. Klachten, vragen en/of opmerkingen worden door BCS RECARO serieus genomen. Klachten kunnen schriftelijk worden ingediend door het versturen van een brief of mail.
  2. BCS RECARO, De Veken 200 B003, 1716 KJ Opmeer, of e-mail naar info@bcs-europe.nl
  3. BCS RECARO garandeert binnen 14 dagen schriftelijk te reageren.

Artikel 10 – Privacy

  1. BCS RECARO respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. BCS RECARO zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.

Artikel 11 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop de Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op de Voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle uit deze overeenkomst voortvloeiende geschillen zullen in eerste instantie worden beslecht door de daartoe bevoegde rechter in Nederland

Artikel 12. Zetfouten

  1. Voor de gevolgen van zet-, typ- en/of programmeer- of programmafouten in publicitaire mailings, e-mailings of op internet kan BCS RECARO geen aansprakelijkheid aanvaarden